Blog

« Terug naar overzicht

Het belang van goede ziekenhuis signing

Het belang van goede ziekenhuis signing

Om een of andere reden is de wachtruimte van de spoedeisende hulp een ruimte waar mensen het gevoel hebben, dat ze het recht hebben om boos te mogen zijn en beginnen te schreeuwen. PearsonLloyd bedacht een oplossing om deze gewelddadige incidenten te doen afnemen.

De oplossing werd gevonden in communicatie ofwel signing. Een voorbeeld hiervan is een wachtruimte van de spoedeisende hulp in een ziekenhuis. Uit onderzoek in twee ziekenhuizen is gebleken dat goede signing en informatie verstrekking voor een reductie van 50 procent in de agressieve incidenten kan zorgen. Dit project werd uitgevoerd door de Londense studio PearsonLloyd.

Het onderzoek is gestart met het vinden van de belangrijkste beweegredenen waarom patiënten zich onrustig voelen en zich fysiek of verbaal gewelddadig gedragen naar ziekenhuispersoneel. Dit werd onderzocht door het Design Council en het ministerie van Volksgezondheid. PearsonLloyd verzamelde een multidisciplinair team met specialisten uit de psychoanalytici, service designers, adviseurs en sociale wetenschappers.

“Een groot deel van de frustratie die leidt tot woede is gewoon een gebrek aan kennis en een gebrek aan begrip over hoe de dingen werken,” verklaarde Lloyd. “Het wordt veroorzaakt doordat de patiënten niets begrijpen van de klinische taal of het proces of waarom iemand die na hen komt wordt gezien voor hen.”

De voorgestelde oplossing is gericht op het plaatsen van belangrijke informatie in relevante locaties zoals in de wachtkamer en overleg gebieden, zodat patiënten zich voortdurend bewust zijn van waar ze zijn en hoe lang elk onderdeel van het proces in beslag zou kunnen nemen.

Een proceskaart in de wachtkamer begeleidt patiënten die aankomen op de spoedeisende hulp door het proces, van de check tot in de beoordeling, behandeling, de vervolg stappen en wordt aangevuld met een folder met meer informatie.

Verticale panelen verspreid over de hele afdeling verklaren de activiteiten die plaatsvinden in elke ruimte. Door de consistente uitstraling van de panelen maakt ze goed herkenbaar.

Live-informatie over hoe druk het departement is en de voorspelde wachttijden voor de verschillende evaluaties worden weergegeven op monitoren. Daarbij hebben de ontwerpers een mobiele app gecreëerd, die patiënten zou kunnen leiden naar de dichtstbijzijnde spoedeisende hulp met de kortste wachttijden.

Het gaat om het verstrekken van informatie. Het klinkt simpel, maar er is bewust gekozen voor een goedkope oplossing. Dit zou namelijk in elk ziekenhuis realiseerbaar moeten zijn. Een systeem dat kan worden ingebouwd tegen zeer lage kosten en vrij hoog tempo in bijna elke afdeling in het land.

Neem voor meer informatie geheel vrijblijvend contact met ons op!

Bron: Dezeen

« Vorig artikel | Volgend artikel »

Blijf op de hoogte van design nieuws

In onze maandelijkse nieuwsbrief houden we u graag op de hoogte van de laatste designtrends, styling adviezen en handige DIY tips:

Contact

Wilt u ook een spraakmakend interieurdesign? Bel dan 023 - 7600 650 of vul onderstaand formulier in.

Wij zijn u graag van dienst!

[contact-form-7 id="204" title="Contact form 1"] 023 - 7600 650

Lees meer op ons blog over