All-In Living contact
---

Huiselijke kantoorinterieurs

Het is bewezen dat als werknemers zich prettig voelen in hun werkomgeving, er beter wordt gepresteerd. Lange tijd was het ondenkbaar dat architecten en psychologen samenwerkten om tot een ultiem kantoorinterieur te komen. In de jaren tachtig werd bij de bouw van kantoren helemaal geen rekening gehouden met de wensen van individuele medewerkers. Een kantoor moest vooral efficiënt en zakelijk zijn. Gelukkig is dat nu niet meer zo. Onderzoek toont aan dat een tevreden medewerker productiever is dan een ontevreden medewerker. Bedrijven zoals Google en Facebook hebben dat goed begrepen. Zij kunnen aantonen dat ze een deel van hun succes te danken hebben aan hun innovatieve en speels ingerichte hoofdkantoren, waar plezier en creativiteit gestimuleerd worden.

Een creatief, mooi en inspirerend kantoorinterieur is inmiddels een pre om jonge en high potential-werknemers te binden aan je organisatie. Deze doelgroep stelt hoge eisen aan hun werkomgeving. Het gaat niet langer alleen om het salaris, maar ook om het imago van het bedrijf waar zij zich aan verbinden.

Bij het interieurontwerp van een kantoor gaat het dus allemaal om het creëren van ruimtes waar werknemers en klanten graag willen zijn. Mensen voelen zich aangetrokken tot een mooi interieur. Met de komst van 'het nieuwe werken', waarbij je geen vaste plek meer hebt binnen een kantoor, is het van belang geworden dat het interieur niet alleen mooi, maar ook flexibel is. Daarnaast moet het interieur inspireren om te innoveren en je moet er gemakkelijk de dialoog met collega's aan kunnen gaan. Informeel overleg wordt hierbij steeds belangrijker. Denk aan een soort huiskamersfeer, waarbij er eigenlijk maar twee dingen belangrijk zijn: je moet overal je laptop kunnen aansluiten en er moet overal een draadloze internetverbinding zijn.

All-In Living is gespecialiseerd in het ontwerpen van kantoorinterieurs, waarbij wij altijd de bedrijfsidentiteit verwerken in het interieur. Daarbij nemen we ook de (bestaande) huisstijl mee, zodat het bedrijf een totaalbeeld naar zijn personeel en klanten communiceert. Iedereen die bij u over de vloer komt moet zich welkom en thuis voelen, dat is onze leidraad bij het ontwerpen van het interieur.

---

Akoestische oplossingen

Uit ervaring weten wij hoe groot het probleem van akoestiek kan zijn in een zakelijk interieur. Hier zijn veel verschillende en mooie oplossingen voor. Zo heb je prachtig akoestisch behang, dat absoluut niet inlevert op de looks. Dit is een verdikt materiaal dat het geluid absorbeert en tegelijk een decoratieve functie heeft. Mooie voorbeelden hiervan zijn Élitis en Arte. Deze merken zijn vooruitstrevend op het gebied van behang met extra functies. Wij horen vaak dat de akoestische oplossingen die door specialisten worden aangedragen niet mooi in het interieur passen, of heel kostbaar zijn. Behang kan een toevoeging zijn aan de uitstraling van het interieur. Het grote voordeel hiervan is dat je ook met panelen kan werken en daarmee de kosten kan drukken.

Groen in je interieur is een grote trend, is goed voor je welzijn én heeft tegelijkertijd een akoestische functie. Zo kan een wand van mos een zeer positieve uitwerking hebben op de akoestiek. Mos kan wandvullend gebruikt worden, of in de vorm van bijvoorbeeld een logo. Moswanden hebben geen onderhoud nodig en dat maakt ze dus een stuk praktischer dan een echte groene muur die is bekleed met planten.

Een andere akoestische oplossing die wij vaak toepassen zijn akoestische panelen met een grafische print erop. Wij ontwerpen deze zelf en kunnen ze dus helemaal toespitsen op de werkzaamheden van de onderneming. Ook kunnen we ze qua kleurstelling naadloos laten aansluiten op het interieur en eventueel een logo of tekst erin verwerken. Wij hebben voor het kantoorinterieur van Handel Amsterdam een levensgroot akoestisch paneel ontworpen van 5 meter hoogte waarvoor we een samengesteld beeld hebben bedacht van oud-Hollandse kunstenaars en iconische beelden uit Amsterdam. Dit beeld sluit perfect aan bij de uitstraling van het pand en iedereen herkent zich erin, doordat de beelden zo typerend zijn voor de omgeving.

---

Medisch complex Annadal

Momenteel zijn wij druk bezig met het interieurontwerp voor het medisch complex Annadal. Dit is een complex van 48.000 m2 met 400 studentenkamers en zo'n 22.000 m2 aan bedrijfsruimte voor de gezondheidszorg. Dit complex wordt nu uitgebreid met onder andere horeca, flexwerkplekken en sportfaciliteiten.

Voor het interieur van dit project zoeken wij de balans tussen het lage en het hoge segment van meubilair, accessoires en afwerking. Dit in combinatie met maatwerk maakt het tot een uniek interieur, waartoe een brede doelgroep zich aangetrokken voelt. Er komen namelijk studenten en mensen die in de medische branche werken. Wij vinden het heel belangrijk dat iedereen zich er thuis en welkom voelt.

Voor het horecaonderdeel van dit project zijn we gestart met een moodboard. Met dit moodboard kunnen we de klant prikkelen, hem op ideeën brengen en de mogelijkheden laten zien. Tegelijkertijd kan de klant aan de hand van deze afbeelding duidelijk verwoorden wat wel en wat niet aansluit bij de wensen. Dit maakt de communicatie dus een stuk makkelijker.

Nadat wij met de klant hebben kortgesloten wat de look & feel moet worden, pakken wij de plattegrond erbij. Hieronder ziet u de plattegrond van de entree en het horecagedeelte van Annadal. Bij het ontwerpen starten we altijd met een vlekkenplan, waarbij in grove lijnen wordt uitgezet welke functies bij welke ruimtes horen. Daarna wordt dit steeds meer gefinetuned tot de uiteindelijke, ultieme indeling.

Tijdens het intekenen van de plattegrond hebben wij vaak al in ons hoofd welke meubels en merken er goed zouden passen in de samenstelling. Uiteraard moet dit later worden getoetst aan de indeling. Daarnaast zijn wij een groot voorstander van maatwerk in een interieurontwerp. Dit maakt een interieur uniek en onderscheidend. Tevens wordt er met maatwerk op de best mogelijke manier gebruikgemaakt van de ruimte. Daarnaast kan het volledig aansluiten op de gebruikersdoeleinden en in het ontwerp kan ook de huisstijl van het bedrijf worden meegenomen. Zo hebben we bij Annadal de twee kleuren uit hun huisstijl doorgevoerd in de gebruikte materialen. Hieronder is een maatwerkwandbank te zien die wij hebben ontworpen voor in de brasserie. Hier wordt de paars-groene kleurstelling gebruikt uit de huisstijl. Deze kleuren hebben we ook in de rest van het interieur gebruikt om onderscheid te maken tussen de medische en de studententak.

---