Maison et Objet
Afgelopen maand is het design team van All-In Living naar de Maison et Objet beurs geweest. Onze verwachtingen waren hooggespannen….. maar helaas waren we wel een klein beetje teleurgesteld. Begrijp ons niet verkeerd, we zijn wel degelijk geïnspireerd en hebben een hele hoop leuke nieuwe merken ontdekt, maar we hadden vuurwerk verwacht. We zagen héél veel producten en concepten waar wij maanden geleden al over blogden, oud nieuws dus. Natuurlijk wel heel leuk om het nu in real life te zien. Het valt ons op dat de Maison et Objet steeds commerciëler wordt en het erg verkoopgericht is. Wij ontwerpen natuurlijk zelf ook beursstands en hebben in het verleden ook onze eigen beurrsstand ontworpen. Wij zijn van mening dat een beursstand je merk moet verkopen en je naam op de kaart moet zetten, producten verkopen gaat dan vanzelf. Knallen dus! Show het beurspubliek hoe creatief je bent en inspireer met de nieuwste trends.
Maar, laten we vooral niet té negatief zijn ;) Naast een bezoekje aan de merken waar we al geruime tijd mee werken, hebben we ook een hoop nieuwe merken leren kennen. Zo stuiten wij op Dutsh, Hübsch, Verellen, Muubs en nog héél veel anderen waarmee we onze toekomstige interieurs tot een waanzinnig geheel kunnen maken. Opvallende eigenschappen die we over de hele beurs zagen; veel massief hout, ambachtelijke technieken waarmee de meubels in elkaar gezet worden en waarvan constructie gezien mag worden. Voorbeeld: de naden van stiksels aan de buitenkant; een mooie grove en authentieke uitstraling. Als tegenhanger zagen we ook nog veel Scandinavisch minimalisme, waarbij juist alles glad en verfijnd is afgewerkt. Maar ja, die trend kennen we nu wel ;), Een andere trend die we zagen is de grafische print, een trend die lekker voortkabbelt. Een product om in de gaten te houden: de lachspiegel! We zagen hem in alle soorten, maten en combinaties. Dit kon wel eens een gigantische hit worden…